Pisicuţă, pis, pis, pis…


Mă grăbeam spre birou, întrucât eram în întârziere. Ajung la clădire, intru şi o tai pe scări în sus, la etajul unu, deoarece cheile erau la mine şi colegele mele mă aşteptau la uşă.
– Fii atentă, calci pe el! le-aud ţipând în cor.
Mă uit nedumerită la ele, mă uit la picioare şi văd o mogâldeaţă de pisoi, cu moacă de extraterestru, pitit pe una dintre trepte, parcă abia respirând. Mă duc, deschid uşa biroului şi dau să caut un corn, pe care-l lăsasem cu o zi înainte prin bucătărie, cu gândul să mă duc să-i dau să mănânce. Când deschid uşa biroului, mogâldeaţa, care nu ştiu cum de reuşise, se sperie şi începe să alerge crăcănat dinspre uşă, înspre trepte, precum un copil pe care l-ai prins ascultând la uşă şi dă să fugă. În momentul acela, m-am îndrăgostit de el. L-am luat în braţe, l-am băgat în birou şi l-am inchis în baie. Şefa mea încă nu venise, iar când a venit, nu am apucat s-o anunţ aşa încât, intrând la baie, se simte atacată de ceva. Mogâldeaţa prinsese curaj şi, cum ea era îmbrăcată într-o fustă lungă, care flutura la orice mişcare, pisoiul-extraterestru o „ataca”. Nu prea ştiam de ce l-am luat de pe scări, dar nu-mi venea să-l las acolo. Era cam prin octombrie-noiembrie 2000, cred, şi începuse frigul. Am început să mă rog de colegele mele să-l ia acasă, pentru că, dintre toate, eu eram singura care nu avea pe nimeni cu care să poată sta cât noi lipseam. Ba, mai mult, una dintre ele locuia la curte. Fiecare a găsit câte un motiv să nu-l ia. Eu nu-l voiam tocmai pentru că ar fi însemnat să stea mai mult singur, chiar şi în week-end-uri, că plecam la Vâlcea destul de des, iar, pe vremea aceea nu aveam maşină. Cum, însă, mi s-a făcut milă de el şi mi-era teamă să nu moară de foame şi de frig, am hotărât să-l înfiez eu, totuşi, făcându-i, astfel, o surpriză şi soţului meu, care era plecat într-o delegaţie. Zis şi făcut. L-am ţinut la baie toată ziua şi, când a bătut gongul, am plecat cu puricosul acasă. Îmi încăpea într-o palmă şi, bineînţeles, că a fost atracţia metroului. Dar, chiar era puricos. Odată ajunsă acasă, mă pun pe despuricat. A fost cea mai grea misiune. Să vă spun cum am făcut-o? Ei, bine, hai s-o spun: cu geamul deschis: „culegeam” purecii şi-i aruncam pe geam, că mi-era scârbă să-i omor. Mă gândeam că, stând la etajul 9, mor ei până jos. 🙂 După această operaţiune, la baie cu el. Cine credeţi că a devenit fan făcut baie în cadă? Biţi al meu. Că am uitat să vă spun, aşa l-am botezat: Biţi.
Aşa arăta pe vremea când era pisoi-extraterestru:

Din acel moment, a devenit un membru marcant al familiei: făcea baie cu mine – era înnebunit să se joace în apă şi cu spumă -, avea locul lui la masă, lângă mine, evident – cred că mă percepea ca pe mama lui, iar pe soţul meu ca pe un partener de joacă -, dormea în pat cu noi, fie în părul meu, fie pe picioarele noastre, fie la capul nostru.
Dimineaţa, învăţase care era cutuma: eu mă trezeam prima, făceam cafeaua, îi puneam să mănânce şi, apoi, ne vedeam fiecare de ale noastre. În dimineţile când nu reuşeam să mă trezesc, venea şi mă pupa. De câte ori nu m-a salvat de la a întârzia de la serviciu! Pur şi simplu venea şi-şi lipea năsucul umed de obrazul meu şi mă trezea.

Mărturisesc, până să-l am pe Biţi, nu mi-am închipuit că pisicile pot fi atât de expresive, se pot dresa aşa uşor şi că poţi să comunici cu ele!
Dar, povestea nu se termină aici, va urma şi mâine.

40 comentarii

Din categoria animale, de prin viaţă păţite şi adunate, de suflet..., diverse

40 de răspunsuri la „Pisicuţă, pis, pis, pis…

  1. Miau! Oare cat a rezistat Biti la bloc? Dupa figura (si nume) e motanel…

  2. Pingback: Pisicuţă, pis, pis, pis… - Ziarul toateBlogurile.ro

  3. Marian

    Tu Adela ai inima buna! Am avut o experienta similara cu Milo un pisoi la fel ca al tau, un puricos, un slabanog, dar care a devenit, a real friend, a real „buddy” whose memories still bring tears to my eyes, God bless his soul! Pisicile nu au o reputatie de loialitate prea buna, vis-a-vis de catei, ceea ce e gresit si nedrept, dar pot fi companioane extraordinare prin felul lor de dragoste, atasament, si intimitate cu stapinii lor! Inca un exemplu, asa cum ai mai pomenit tu intru’un alt articol mai vechi, cit de mult, noi oamenii, putem invata de la prietenii nostrii necuvintatori! Biti, puricosu, arata bine, arata sanatos si happy! Grija si dragostea ta a facut o imensa diferenta in viata lui Bitu! Te pup si imbratisez, ca intodeauna, cu multa dragoste si prietenie- Marian

  4. Așa am fost eu cu Toniță al meu… Și acum, după 10 ani, încă îi mai simt lipsa si mă gândesc la el…

  5. si eu am o pisica. O avem de 10 ani. Nu ii dai varsta. Stie atat de multe lucruri si e foarte simpatica. Se uita la noi si miauna intrerupt ca si cum ar vrea sa articuleze cuvinte. O iubim si o rasfatam. S-a inteles foatre bine cu Oby, catelul, pana cand acesta a crescut si e de 5 ori cat ea. Cu ea simtim ca suntem o familie completa. Acum am doi caini, Oby si Raducu, si doua pisici Pufy si inca o pisica neagra. Nu ne mai lipseste nimic. 🙂

  6. o sa le fac si eu poze, celor 4 patrupede. 🙂 Pana atunci, am gasit mai la indemana povestioara aceasta. http://gabrielailies.wordpress.com/2010/09/22/angela-andreea-si-catelul/

  7. Pingback: pisicutele sunt expresive «

  8. Diana Alzner

    Bravo, Adela! 😀 Chestia cu purecii aruncaţi pe geam e totală! 😀

  9. Pingback: Optimism | Ioan Usca

  10. vaiii! cat de dragute sunt ultimele poze 🙂 :*

  11. Mie nu-mi plac pisicile! 😛

  12. 😛
    Intr-o calatorie… am fost nevoit sa stau langa doamna, care… avea o pisica… am ras o gramada :))) (nu de ea 😛 )

  13. Pingback: Pui de pasare colibri salvat « Gabriela Elena

  14. dupa poveste ta, acum parca vreau si eu o pisica 🙂

  15. daca povestea are sfarsit tragic sa-mi spui, nu vreau sa citesc

  16. Ce bine ca te-ai intors la povestile frumoase 🙂 Si zic asta chiar daca nu imi plac deloc pisicile 😉

  17. Eu l-am luat pe Lucky de la un pet shop, pentru soră-mea, căreia îi murise pisica. E însă atât de neastâmpărat încât, după câteva luni, tot la mine a aterizat. Altceva vreu însă să spun. Motanul ăsta m-a ginit încă de la intrarea în magazin. A știut că pe el îl caut deși mai erau și alte animale acolo. M-a chemat cu miorlăieli dioase, de ți se rupea sufletul doar auzindu-l. Am băgat un deget printr-o găurică din geam și a început să se frece de el, să-l lingă… ce mai, n-am avut de ales: l-am luat.
    Acum e un motănoi extrem de obraznic și frumos, care ține piept la doi câini ce-l smotocesc, în joacă, cum îl prind. Noroc că-s blânzi, altfel de mult era rupt în bucăți.

  18. Pingback: Neliniştitu' » Post Topic » Cămilă ALM înăbuşită-n teracotă

  19. Acum cand citesc articolul tau, motanelul meu viseaza si labutele imi arata cam ce viteza prinde in visul lui:
    „La vanatoare de porumbei!” 🙂

  20. Pingback: Bal mascat « Mirela Pete. Blog

Lasă un comentariu