Gărgăriţa cea cochetă


Uite, acolo, pe trifoi,
s-a aşezat o bulinuţă,
e mai mică decât noi
şi se numeşte gărgăriţă!

– Buburuză îi spune, ştiu eu bine,
mi-a spus mie mama, odată.
– N-ai dreptate, e ca mine,
gărgăriţă-i zice, las-o baltă!

Ştiu şi cântecul cu ea:
„Gărgăriţă, – riţă, zboară-n poieniţă!”
Nu ştiu eu ce-i buburuza,
dar nu cred că-i bulinuţă.”

Aşa se ceartă doi fluturaşi,
dansând peste poiană, zglobii,
– Hi, hi, ce drăgălaşi,
zâmbeşte gărgăriţa, auzindu-i.
– Hei, voi doi, veniţi aici
şi nu vă mai certaţi degeaba!
Aveţi grijă, sunt urzici!
Hai să vă spun cum stă treaba:

Gărgăriţă, mămăruţă, buburuză,
tot eu sunt, oricum mi-ai spune,
uneori şi eu-s confuză:
una sunt, dar am trei nume!

Hei, să vă spun, însă, un secret:
„ladybird”, îmi spun englezii!
Nu-i aşa că sună mai cochet?
Eeee…aşaaaa…., ca-n poezii!

15 comentarii

Din categoria poezii, poezii pentru copii

15 răspunsuri la „Gărgăriţa cea cochetă

  1. dmd

    Uitati ce face Adela,si-a decorat locuinta(blog-ul),care acum arata mai putin rigid,mai primitor,mai de salon,…. si scrie poezii dulci pentru copii(si nu numai)Sa-ti fie de bine si sigur sa fii iubita mult.Dan

    • Te pup, Dane! Să înţeleg că, până acum, era neprimitoare şi rigidă „casa” mea? 😦 Îmi pare rău să aud asta, dar mă bucur că-ţi place noua atmosferă. Gânduri bune şi pentru tine!

  2. Pingback: Semimusculita: Ne batem sau ne bazzaim? « Ҩ Gabriela Elena

  3. Avem o nouă temă. Îmi place mai mult decât prima,trebuie să recunosc… Frumoasă povestea gărgăriţei…

  4. adakiss

    Ți-ai schimbat înfățișarea!!!
    E frumos!

  5. Cand am intrat am crezut ca am gresit adresa 😀

    Mie imi plac ambele teme,mai mult pret pun pe articolele unui blog decat pe tema in sine.
    Cat despre gargarita,vad ca si ea are probleme cu urzicile.Usor-usor urzicile devin ”personajul negativ” din poeziile tale 😦

    • 🙂 Fără intenţie. Mie îmi plac urzicile, sub toate formele: ciorbă, cu mălai şi lapte sau ceai. 😉 Atât doar că sunt omniprezente şi, trebuie să recunoaştem, nu-i prea plăcut să fii urzicat. 🙂

  6. Pingback: Zodia pești – Sânge balcanic (88) poem « Cosmin Stefanescu's Blog

  7. Foarte frumoasa poezia .Chiar o s-o recomand intr-o viitoare postare , sigur va naste zambete si ganduri frumoase . Va felicit !

    • Mulţumesc frumos! Deşi e o poezie pentru copii, mi-a făcut mare plăcere s-o dedic ţie, blogului tău, fiind vorba de cochetărie, de o gărgăriţă cochetă. 🙂 Bine ai venit, te mai aştept!

      • Multumesc ca m-ati facut sa zambesc ! . V-am adaugat pe „lista mea de bloguri” si va voi urmarii cu mare placere ! Chiar daca poezia este pentru copii , in adancul sufletului meu eu tot copil am ramas

      • Nu-mi mai vb. cu d-voastră. 🙂 Te-am adăugat şi eu, cu plăcere. Aşa şi trebuie, să rămânem copii, undeva, acolo, în suflet. „Când încetăm să mai fim copii, începem să murim”, nu? 🙂

  8. Pingback: Gărgăriţa cea cochetă (poveşti de … noapte bună, copii!) | Noaptebunacopii's Blog

Lasă un comentariu