Poveste pentru Ştefănuţ şi alţi copii (mofturoşi)


În răsadul cu verdeaţă,
domnişorul Pătrunjel
s-a trezit, de dimineaţă,
cu domnul Mărar lângă el.

Mustăcios şi înfoiat,
domnul Mărar, cel plin de el
în juru-i, nici că s-a uitat,
la vecinul Pătrunjel.

Salutare, hei, vecine!
îi strigă acesta, voios.
Ţi-ai luat curte lângă mine?
Tare mai sunt bucuros!


Mă plictisesc singur-buştean,
că n-am cu cine să vorbesc,
stă mai încolo un leuştean,
dar, cu el, nu prea-ndrăznesc.

– Măi, dar tu eşti cam micuţ,
ce-am putea vorbi noi, oare?
– Păi… cum să-l facem pe Ştefănuţ,
să ne accepte în mâncare!

Am auzit-o, ieri, pe-a lui mămică,
spunând că Ştefănuţ e mofturos,
nu vrea legume şi verdeaţă-n mâncărică.
Cum să crească puternic şi sănătos?

Mă gândeam să-i spunem o poveste
despre noi: că suntem fermecaţi
şi, de ne va îndrăgi, frumos va creşte,
căci în vitamina C suntem bogaţi!

24 comentarii

Din categoria mancarea cea de toate zilele, poezii, poezii pentru copii, poezii proprii

24 de răspunsuri la „Poveste pentru Ştefănuţ şi alţi copii (mofturoşi)

  1. Aş reduce cu 25 de procente vitamina C din alimentaţie…

  2. Ce face Victor? O seară bună să aveţi…

  3. Tare misto poezia! Citeam titlul si ma gandeam la al meu. Mofturos nu este la mancare, manca-l-ar mama! Dar e alintat asa de tare ca mi-e teama de ce o sa faca la gradi, fara mine. Sper sa trecem si de faza asta. Pupici calzi de la noi pentru tine si Victor.

    • Când am ales numele băieţelului, chiar m-am gândit la voi! 🙂
      O să fie bine. Poate mai greu, la început.
      Dacă vei vrea să-ţi povestesc, să-mi spui…. 🙂
      Vă îmbrăţişăm cu mult drag.

  4. 🙂 O forma binevenita de educare a copilului in privinta alimentelor! Super!

  5. Ne simtim rasfatati! N-am stiut ca la noi te-ai gandit. Multam!;)
    Ok, Adela. Vorbim maine. Am iesit putin sa iau aer ca ma sufocam in casa. Caldura asta…:)

  6. Pingback: LA CAPĂT DE LINIE, SPERANŢA… (16) «

  7. Pingback: CraCraZela – Dialoguri nocturne « Cristian Dima

  8. Pingback: Poze emailate – 16 « Link-Ping

  9. Pingback: Zi toridă « Ioan Usca

  10. primadona25

    Ce frumoase versuri!
    Mai ca imi vine sa fac o omleta cu marar!

  11. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Muzica Enyei și Enya muzicii

  12. 5 ***** pentru poezie!
    Și o zi cât se poate de fericită! 🙂

  13. Ce foiala de verdeata! 😛
    BUCURIA COPIILOR!

  14. Pingback: De la lume adunate…si tot la lume date (prima parte) « Slalom printre cuvinte's Blog

  15. Foarte frumoasa poezia, Adela.Bravo!Daria nu e mofturoasa micuta de ea , dar nu e timpul pierdut ;).Am sa bag la cap poezioarele , de fapt le iau repejor de la tine de pe blog , cand o sa mi faca pitica figuri.Sa vezi ce o sa mai recitam noi ;).Pupam

  16. Pingback: De la lume adunate...si tot la lume date (prima parte) - Alexandrescu Daniela

Lasă un comentariu