Pentru tine, FEMEIE !


Deşi am mai postat această poezie, o reiau, pentru că doresc s-o dedic, cu toată afecţiunea, tuturor FEMEILOR  (şi de ce nu şi bărbaţilor?), pentru 8 MARTIE.

Cum m-au condamnat la iubire

E linişte la Curtea Marţială,
Cu toţii stau, nerăbdători, în sală,
Aşteaptă condamnaţii şi sentinţe,
Privesc în jur şi caută referinţe.

Nimeni nu ştie ce se va întâmpla,
Cine a greşit şi care-i va fi pedeapsa,
Se privesc, cu toţii, bănuitori
Dar dau din cap atotcunoscători.

„- Să vă ridicaţi, vă rog – anunţă aprodul,
Va intra în sală judecătorul!”
Şi, apoi, cu degetu’ spre mine arată
„- Numele tău, să-l spui, deîndată!”

„- FEMEIE„, zic, ridicându-mă-n picioare,
Cu toţii-mi aruncă priviri iscoditoare
„Cine-i, ce-a făcut?”, se aude-n şoaptă.
„- FEMEIE, mă numesc şi mă declar vinovată:

Da, am strâns lacrimile tuturor,
Ale mamei, ale pruncilor – ale oamenilor -,
Le-am transformat în ape curgătoare
Şi le-am lăsat să curgă-n zare.

Da, am şoptit poezii în amurg, târziu,
Am alungat boli şi m-am rugat, eu ştiu,
Am desenat zâmbete pe nori,
De toate-s vinovată dar îndurare voi!”

Judecătorul mă priveşte inert,
Ascultă, cântăreşte şi, apoi, dispune, încet:
„- De toate astea, da, eşti vinovată
La iubire, vei fi condamnată!”

12 comentarii

Din categoria gânduri, poezii

12 răspunsuri la „Pentru tine, FEMEIE !

  1. Versurile sunt frumoase si pline de adevar.
    Ma bucur sa descopar ca sunt mamici care incearca sa nu faca discriminare

  2. Mulţumesc, Daniela. Mă onorează prezenţa si aprecierile tale. Referitor la discriminări, de ce le-am face? D-zeu ne-a lăsat bărbaţi şi femei, pe pământul ăsta, fiecare cu rolul şi rostul său şi, împreună, ca pe un întreg (desigur, atunci când se poate, nevrând acum să aprofundez subiectul cu păreri pro şi contra).

    Ce face Matei? 🙂

    Cu drag,

  3. Nazdravanii
    Are multa energie.
    Dar trebuie sa recunoastem ca sunt femei care o fac.

  4. Şi e normal aşa, să facă năzdrăvenii şi să aibă energie. 🙂

    Cât priveşte faptul că sunt femei care fac discriminări, inclusiv în relaţia copiilor cu propriul tată, considerând, într-un mod total greşit, din punctul meu de vedere, că aceştia le aparţin doar lor, minimalizând rolul tatălui în creşterea, educarea şi formarea personalităţii copilului de azi şi adultului de mâine (sigur se poate face o întreagă dizertaţie pe această temă ), sunt de acord cu tine.

    Nu ştiu, eu cred că feminismul, respectiv, misogismul sunt expresia incapacităţii individului de a se raporta la relaţia cu celălalt, un soi de laşitate, de cale facilă de a renunţa să înţelegi şi ce este altfel decât tine. (probabil îmi vor sări în cap autoproclamaţii celor două categorii).

  5. Sper ca nu.

    As putea sa te adaug in lista mea?
    Mi-ar face placere.

  6. Ce varsta are Victor?
    Si el are multa energie?

  7. Victor are 4 ani şi, aproape, 6 luni (pe 23 va face cele 6 luni. :))
    Wow! Dacă are energie? Avea încă din burtică. 🙂 Atât de multă încât, într-o seară, nu l-am mai simţit preţ de vreo o jum. de oră şi m-am panicat. Şi am fost o gravidă responsabilă şi cuminte: nu cafea, nu ciocolată, etc. etc.; la fel şi cât l-am alăptat.
    Acum are şi mai multă energie. 🙂
    Sau poate suntem noi prea obosiţi. 🙂
    Matei câţi ani are?

  8. Matei are 2 ani si 3 luni.
    Si el a avut multa energie inca din burtica si nici eu nu am baut sau mancat produse care sa contina cofeina.
    Ba chiar s-a nasct hiper energic si din pacate a cazut la doar 1 luna din pat 😦
    Am plans si norocul meu ca am o doctorita buna ca m-a linistit, ea se astepta.
    Cazatura nu a fost grava, patul nu era inalt.
    Slava domnului e bine.

  9. Să crească mare şi sănătos, Daniela! Cât priveşte cazăturile, oh şi ce ne mai aşteaptă!
    Cine ar fi crezut că pentru nişte fiinţe atât de mici este nevoie de atâta muncă? 🙂

    Cu drag,

  10. Buna dimineata,

    Norocul meu ca m-a ajutat sotul inca de la inceput.
    Si nu o face foarte des dar o face si asta conteaza.

  11. Esti o norocoasa daniela!

Lasă un comentariu