Îşi plâng străbunii viitorul


Îşi plâng străbunii viitorul,
văzându-şi fiii îngenuncheaţi,
cu sânge, ei au hrănit ogorul,
când la luptă au fost chemaţi.

Cu pieptul dezgolit şi fără frică
şi-au apărat neamul şi glia,
de la cel cu carte, la ultima opincă,
din oasele lor, crescut-a România.

Au fost eroi, deşi nu asta au vrut,
au murit pentru frăţie şi dreptate,
din iubirea de pământ, ei şi-au făcut scut
şi din morminte strigă şi astăzi: „Libertate!”

Istoria stă tristă prin sertare,
care ni-i menirea, se pare, am uitat,
ce-a fost, odată, mândrie şi onoare,
azi este ruşine, arhaic, demodat.

Ne vindem patria şi-naintaşii,
fără a privi, o clipă, înapoi
şi ne trădăm, fără jenă şi urmaşii,
ce, firesc, aşteaptă o ţară de la noi!

Îşi plâng străbunii viitorul,
văzându-şi nepoţii-ngenuncheaţi…

17 comentarii

Din categoria poezii, poezii proprii, părinţi, România, ţară

17 răspunsuri la „Îşi plâng străbunii viitorul

  1. Bună ziua
    Mă iertați că vă deranjez, vin cu rugamintea la d-voastră să ne sprijiniti cu un logo campania umanitară ”Să fim oameni…”( http://safimoameni.blogspot.com/) Dorind din această campanie să ajutam cât mai mulți copii.Aștept răspunsul d-voastră la pagina de e-mail safimoameni@yahoo.com.Vă rog să-mi trimiteți și link-ul blogului d-voastră
    Vă mulțumesc frumos!
    Împreună putem schimba vieții!
    Campanie initiata de site-ul Pantocrator.ro
    speram intr-o viitoare colaborare

  2. Cristian

    Crudul adevar!

  3. Pingback: Anecdote 2 | Madalina Ciucu

  4. Un mare adevar ai scris..:( Cand oare o sa ne „revenim” din letargia asta !?

  5. Pingback: O saptamana buna! | Madalina Ciucu

  6. Pingback: Good morning! | Madalina Ciucu

  7. Pingback: Am revenit | Raza mea de soare

  8. Pingback: Drops | Raza mea de soare

  9. Pingback: …de cuplu… | Raza mea de soare

  10. Pingback: Ceva dragut | Madalina Ciucu

  11. Pingback: Neata! | Madalina Ciucu

  12. Pingback: Secretul finlandezilor | Raza mea de soare

  13. Pingback: Adoptie catelus | Madalina Ciucu

  14. Pingback: Îşi plâng străbunii viitorul | mostwantedblog.org

Lasă un răspuns

