Drobul de sare


— Oameni buni, oameni buni! Ţara asta are să moară!
— Când şi cum?
— Iată cum. Vezi drobul cel de sare, care pândeşte să ia locul lui Băsescu?
— Îl văd. Şi?
— De s-a sui mâţa, are să-l trântească drept în capul poporului şi să mi-l omoare!
– Vai de mine şi de mine, că bine zici, fata mea; se vede că i s-au sfârşit mititelului zilele!

(„— Mamă, mamă! Copilul meu are să moară!
— Când şi cum?
— Iată cum. Vezi drobul cel de sare pe horn?
— Îl văd. Şi?
— De s-a sui mâţa, are să-l trântească drept în capul copilului şi să mi-l omoare!
— Vai de mine şi de mine, că bine zici, fata mea; se vede că i s-au sfârşit mititelului zilele!” – Ion Creangă)

De aia zic, decât, Doamne fereşte să vină alţii la putere, care S-AR PUTEA SĂ FIE LA FEL, mai bine îi ungem pe ăştia pe viaţă, CONDUCĂTORI SUPREMI, DEFINITIVI ŞI IREVOCABILI! De ce să ne obosim şi data viitoare, DE N-O FI BINE, să facem ceva să schimbăm lucrurile? Mai bine le lăsăm aşa, că se poate şi mai rău, nu?

18 comentarii

Din categoria campanie, ce credeti?, manifest, România

18 răspunsuri la „Drobul de sare

  1. Avem nevoie de o schimbare, altfel…
    Toată ţara e cu voi, la Bucureşti, Adela.

    • Diana, dacă ai şti câţi spun: „Bine, bine, îl dăm jos pe Băsescu, dar pe cine punem în loc?” Am obosit de câte ori am auzit întrebarea asta. Am devenit scalvii lui „DACĂ”. Eu chiar aş propune să nici nu mai ieşim din case, că DACĂ dă o maşină peste noi, nu?

  2. Eu pur si simplu nu am incredere in ceilalti! Nu m-au convins decat ca vor sa puna la punct un stat social care sa sustina pe toate lipitorile, aia pe care ii vad in jur ca stau pe venitul minim garantat si, cand e vorba de mers la munca in folosul comunitatii, se dau bolnavi. Ciudat, nu sunt bolnavi cand trebuie sa bea si sa fumeze… Asa NU!

    • Nici pe mine nu m-au convins Zacq, nici pe mine! Singura mea convingere este că nu-i vreau – şi nu i-am vrut niciodată – pe ăştia! Mie îmi fac rău: din toate punctele de vedere. Sunt sătulă de atitudinea astea pasiv-regresivă. Nu ştiu, hai, să ne punem dracului mintea la contribuţie şi să învăţăm cum să trăim în ţara noastră! Să nu ne mai cramponăm de nişte idei pe care le-am transformat în axiome! Să învăţăm să sancţionăm, să luăm atitudine, să promovăm valori, să schimbăm ce nu ne convine şi să nu ne oprim în faţa barierii că ne este teamă de ce va fi dincolo de ea. Adică, nu schimbăm ceva ce face rău, cu adevărat, de teamă ca S-AR PUTEA SĂ VINĂ CEVA LA FEL DE RĂU?

      • Eu am convingerea ca este mai rau cu ceilalti decat cu astia. Sincer cred asta! Ce pot alege din unul care plange pe umarul saracilor, pensionarilor, si cheltuie 40 000 de euro pe raliu, ceas de mii de euro la mana si apoi pretinde ca el, parlamentar, nu este bugetar! Ce pot alege din unul care vine la lucru din ani in paste (daca ai avea un angajat asa, l-ai da afara, nu?). Ce pot alege din un partid unde Nastase si Iliescu inca fac regula? Ce pot alege din un partid care sustine desantat miscarea de stanga cand e clar – dupa cum vedem in Europa – ca aceasta abordare nu functioneaza! Grecia a dat in gard cu stanga, noi vrem sa ne convingem pe pielea noastra ca e rau cu astia? Nu, mai bine nu!

  3. PS. Astia sunt ceilalti: http://www.evz.ro/detalii/stiri/o-poza-de-rasul-lumii-liderii-psd-cluj-cu-pancartele-la-miting-unul-a-venit-cu-mercedes-961823.html

    Vii la miting facand nota discordanta cu cei pe care vrei sa ii salvezi? E la fel de fatarnic precum sustinatorii comunismului la inceputul secolului 20: multi mari oameni de afaceri!

    • Zacq, de ce nu dai link-uri şi despre cei care ne-au făcut „viermi, dobitoci, boi, mahalagii violenţi şi inepţi, etc.”? Nu mă interesează ce a făcut un psd-ist, pnl-ist sau ce-or fi ei, fără creier! Ce spun eu este că trebuie să învăţăm să alegel grâul de neghină! Nu fac propagandă pentru nimeni, aşa cum am mai spus. Am un punct de vedere şi mi-l strig! Consider că noi suntem vinovaţi de ce ni se întâmplă şi că refuzăm să ne schimbăm!

      • Pentru ca de alea se stie! Si fiecare are parerea lui referitor la ceea ce s-a intamplat. De aceea e lumea in strada, s-au suparat pe PDL si acolitii lor. Insa ceea ce nu trebuie uitat, inainte de a-i ridica pe altii pe soclu, ca derapajele celorlalti sunt la fel de periculoase si daunatoare!

      • Total de acord! Eu ce tot spun? Este momentul ca NOI să deschidem bine ochii, noi trebuie să ştim ce să vrem, noi trebuie să învăţăm să-i determinăm pe politicieni să fie cum ni-i dorim, noi trebuie să-i scoatem în faţă pe oamenii de valoare şi nu să-i îngropăm, noi trebuie să învăţăm să nu ne mai lăsăm cumpăraţi cu un pix şi o şapcă, indiferent de cine ni le oferă, noi trebuie să ne mişcăm şi să strigăm când ne doare – nu să ne ascundem în spatele a sute de scuze – noi trebuie să învăţăm să fim solidari, să învăţăm să sancţionăm, să fim deştepţi. Dacă eşti în deşert şi nu ai la tine decât o lopăţică, trebuie SĂ SUPRAVIEŢUIEŞTI, folosindu-te de ce ai. Un jucător deştept se foloseşte de cărţile pe care le are. Dacă nu am mai trăi în trecut, dar am învăţa ceva din el, viitorul nu ar mai fi aşa incert!

  4. Si nu mi-ai raspuns la intrebarea mea privind potentialele alternative! In aia nu cred. Ii dau jos pe astia, sansa mare e sa vina aia si o sa imi fie rau. Daca vin tot astia inseamna ca n-am facut nimic!

    • Zaqk, din punctul meu de vedere, mai rău decât cu ăştia nu poate fi! Eu l-am votat pe Antonescu şi, dacă nu voi avea altă opţiune, îl voi vota tot pe Antonescu.

      • LE: Şi nici măcar asta nu este important. Trebuie schimbate optici! Trebuie început de undeva şi, poate, aşa, vom putea schimba şi clasa politică. Poate vor vrea să iasă la suprafaţă oameni cu adevărat interesaţi de ceea ce trăim. Dacă vom dovedi că vrem altceva – şi că nu „răbdăm” orice, cum a declarat KELEMEN – lucrurile vor lua direcţia care trebuie. Refuz să cred că, în ţara asta, sunt numai…

      • Si din punctul meu de vedere Antonescu este un clovn care s-a incurcat cu alt copilas si impreuna fac de o gradinita. Cu siguranta nu vreau sa ma las pe mana unor imaturi!

      • Ok, atunci lasă-te, în continuare, pe mâna maturilor actuali. Este dreptul tău!

  5. PS. Am ajuns la proverbialul stand-off. Situatia sta asa: tu nu-l placi pe Basescu, il placi pe Antonescu. Eu nu il plac nici pe Basescu, nici pe Antonescu nici pe Ponta. Insa imi displac mai mult cei din urma decat primul! Sa lasam la o parte mesajele emotionante, cu schimbatul, cu drobul de sare. Pana la urma se rezuma totul la simpatii politice (sau ne-simpatii, functie de pozitionarea in ordinea politica: putere sau opozitie).
    Si inca un motiv pentru care nu pot sa accept „potentialele alternative”: in momentul in care a face opozitie inseamna pentru tine a spune NU la absolut orice spune puterea, e rau. E gradinita. Opozitia trebuie sa isi asume un rol de ghidare, de control! La noi opozitia are un singur gand: ce va face cand ajunge la putere, nu ce face acum ca oamenii sa o duca mai bine cu puterea care este! Ca atare n-au acceptat niciodata situatia. Da, stiu, e greu dupa ce 8 ani ai stat departe de ciolan sa te gandesti la pacalicii din strada de care ai nevoie 1 data la 4 ani, sa te voteze!

    • Zaqk, ai înţeles ce ai vrut tu să înţelegi, nu ce am vrut eu să spun. Pentru că observ o uşoară maliţiozitate – „Sa lasam la o parte mesajele emotionante, cu schimbatul, cu drobul de sare” -, ca să nu interpretez ca pe o jignire faptul că încerci să sugerezi că nu aş fi capabilă să recunosc eventualele simpatii politice, o să-ţi spun că este dreptul meu de a-mi spune părerea – mai ales că o fac pe blogul meu -, indiferent că sunt sau nu „mesaje emoţionante”. Faptul că nu sunt de acord cu tine, Zaqk nu-ţi dă dreptul să-mi spui ce să gândesc, scriu, susţin. Eu nu m-am certat cu tine, ţi-am respectat opiniile, nu încerc să ţi le schimb, nu ţi-am spus ce „să laşi”! Îmi pare rău de turnura pe care a luat-o discuţia şi sper să trecem peste asta ca doi oameni civilizaţi ce suntem.

      • Nu era nici o malitiozitate, aici tu vezi ceea ce nu este. Spuneam doar ca ar trebui sa renuntam la metaforele menite sa atinga partile mai sensibile sau orgoliul individului (Povestea prostiei este material bun pentru asta) si sa admitem adevarul: avem anumite afinitati politice si le sustinem pana la capat! Nu ti-am sugerat sa il lasi pe Antonescu si sa il imbratisezi pe altul. Tu ai convingerea ta, eu o am pe a mea, vedem ce-o fi 🙂

  6. Adela, povestea asta cu drobul de sare, face parte din tezaurul de intelepciune al acestui popor, care are o istorie destul de zbuciumata si de atipica,din multe puncte de vedere.Mesajul acestei povesti, poate fii exprimat fara indoiala prin expresia : Unde-i minte e si prostie! Cam asta e situatia noastra, a romanilor.Nimeni nu poate afirma , ca noi romanii santem un popor de prosti. Dimpotriva, avem suficiente dovezi si argumente,ca santem un popor destul de deschis la minte, si cu o mare capacitate de autopersiflare. Adica avem bunul simt sa recunoastem cand uneori se intampla sa mai calcam in strachini, avem bunul simt sa recunoastem cand uneori mai cochetam si cu prostia.Si asta este o calitate pana la urma, deoarece la multe popoare nu poate fi intalnita.Eu sant convins ca si tu ai avut in vedere acelasi aspect, cand ai apelat la semnificatia acelei povesti, pentru a determina recunoasterea unanima ca ne-am inselat amarnic cand am acordat incredere unor indivizi, care ulterior au dovedit, ca NU SANT OAMENI.Uite, ai sa vezi ca pana la urma intelepciunea acestui popor, va triumfa, va iesi invingatoare in fata acestor satrapi care ne-au adus in prag de dazastru. Basescu va cadea, guvernul va cadea, vor plati toti cei care ne-au batjocorit, iar in fruntea tarii, de aici inainte nu vor mai accede toate gunoaiele.

Lasă un răspuns

