Ar fi împlinit 37 de ani…


Se numea Irinel Ionescu. Era născut pe 03.12.1973. Azi, ar fi împlinit 37 de ani. Dacă ar mai fi trăit. Dar, Dumnezeu, destinul au avut alt plan pentru el. Pe 04.04.1990, a plecat definitiv. Avea 16 ani şi câteva luni. Se luptase 2 ani cu cancerul. Rezistase atât pentru că, toată viaţa lui, fusese un copil sănătos, puternic, plin de viaţă. Până la 14 ani, nici nu ştiuse ce înseamnă medicamentele. Din acel moment, însă, avea să afle ce era mai rău despre ele… Se pare că a fost o altă victimă a Cernobâlului. Nu s-a găsit altă explicaţie. Din păcate, nici măcar nu au descoperit de la bun început ce are. Poate ar afi avut şanse, deşi, pe vremurile acelea… Întrucât îi apăruseră nişte ganglioni la gât, l-au tratat de oreion şi l-au ţinut în Spitalul Judeţean Vâlcea, două săptămâni, înţepându-l cu penicilină. Apoi a ajuns la Elias. Coşmarul începuse… Ce poţi spune despre un tânăr de 14-16 ani? Avea atâtea de dăruit lumii acesteia, avea atâtea visuri, avea atâta viaţă în el… Fusese cel mai bun prieten al meu. Moartea lui m-a marcat şi m-a schimbat. M-a îmbătrânit. E atât de dureros să-mbătrâneşti cu o moarte!

După ce a plecat, i-am scris o „scrisoare”. În amintirea lui, voi reda câteva strofe:

–––––––––––-
Te strig şi îmi pare că tu îmi răspunzi,
deşi răspunsu-ţi se pierde în zare,
îţi spun ce mă doare şi ştiu că m-auzi
şi suferinţa-mi găseşte alinare.

Trăieşti în floarea ce-mi place s-o privesc,
trăieşti în steaua ce-mi zâmbeşte albastru,
trăieşti în tot ceea ce eu iubesc,
dar trăirea îţi este tăcută, de astru.

Trăieşti în clipa ce se naşte şi moare,
în steaua pură a sufletului meu,
trăieşti în mine, eu sunt moartă cu tine, în zare,
în legănarea blândă a nemuririi sufletului tău.
…………………………………………………………
În ochii ce, cândva, erau atât de albaştri,
citesc durere, întrebare, rugăminte
şi ştiu că mă priveşti, de sus, dintre aştri,
acum, când îţi scriu aceste cuvinte.

E toată puterea ce mi-a mai rămas,
privind, înapoi, la cel care ai fost,
cuvintele să-nvingă al despărţirii ceas,
când nimic altceva nu mai are rost.
…………………………………………
Pe crucea-ţi ce-mi sfidează durerea,
citesc al tău nume, ce, încă, mi-e drag,
cuvântu-ţi de altădată îl acoperă tăcerea
ce se pierde, încet, peste-al finitului prag.

(Scrisoare, 30.04.1990)

La mulţi ani, Irinel, oriunde vei fi!

17 comentarii

Din categoria copil, copilărie, de prin viaţă păţite şi adunate, de suflet..., gânduri, remember

17 răspunsuri la „Ar fi împlinit 37 de ani…

  1. Pingback: Ar fi împlinit 37 de ani… - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. trist… iar versurile sunt foarte frumoase 🙂
    app imi place noua schimbare a blogului! :*

  3. Dumnezeu sa-l odihneasca în pace.

  4. Am o amintire asemănătoare, doar că undeva la 12 ani. Nu mai țin sigur minte. Dumnezeu să-l odihnească!

    • Ştiu, Ada, am citit povestea respectivă, atunci când ai postat-o. Eu am fost alături de Irinel şi de familia lui toată perioada de chin. Ultima vizită i-o făcusem cu două zile înainte să moară.

  5. Dureros!
    Fie-i odihna ușoară!
    Sunt de prisos vorbele..

  6. Altcersenin

    odihneasca-se in pace oriunde nu ar fi… cert este ca o particica din el traeste in memoria si sufletul tau si probabil al oamenilor apropiati… acesta este nemurirea noastra a tuturor – memoria…

  7. Pingback: Ocean of light « Gabriela Elena

  8. Adela, eu cred ca este frumos cand oamenii care au plecat continua totusi sa traiasca in sufletele si amintirile noastre. pana la urma si asta este doar o alinare dar atat de importanta pentru noi. si eu am cateva persoane importante pe care inca le port foarte aproape de suflet.

  9. Pingback: LUMI PARALELE (3) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

Lasă un răspuns

