Să mocnească focul


Să mocnească focul, din nou, în vatra veche
şi, dumneata, bunico, să-mi spui înc-o poveste,
despre fata de-mpărat, cea fără de pereche,
iar lumina lămpii să danseze la ferestre.

Să te privesc cum torci, cu furca prinsă-n brâu,
cum firul lung de lână se-ntinde ascultător,
să-mi faci turte pe plită din făină de grâu
în cunia cea mică, văruită-n alb şi cu pridvor.

Să fie primăvară şi nenea Gheorghiţă,
vecinul de alături, cu barbă şi plete de bunic,
să-mi dea, iarăşi, zambile din a lui grădiniţă,
strigându-mă la gard; eu să-i mulţumesc peltic.

Gutuiul cel bătrân, de lângă „casa mare”,
să mă ascundă între crengi, ca-ntr-un leagăn, iar,
să visez, din nou, cum zbor până la soare,
cu flori prinse în păr şi păpuşa primită-n dar.

Să alerg prin bătătură – cum spuneai, când mă certai –
printre boboci de raţă, de gâscă şi de curcă,
dar, dumneata, bunico, eşti, însă, acum, în rai
iar dorul de ce-a fost mă arde, mă usucă.
16 comentarii

Din categoria poezii, poezii proprii

16 răspunsuri la „Să mocnească focul

  1. Pingback: Să mocnească focul - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: 2012 | Ioan Usca

  3. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Santal și parfum

  4. Pingback: Destine în mişcare «

  5. Pingback: Daţi o mână de ajutor « Mustăţi lungi, gheare lungi

  6. Pingback: Nu faceţi ca mine! « Link-Ping

  7. O poveste de inramat in suflet.
    „Sa arda focul cel de neoprit
    Din mintea ta, cea de copil,
    S-aprinzi scantei din amintiri
    Ce stau asemeni unui fitil”
    Pup dulce…

  8. Pingback: Zmeul (I) | Gabriela Savitsky

  9. Ada Pavel

    Mi-e dor de bunica…

  10. „Gutuiul cel bătrân, de lângă “casa mare”,
    să mă ascundă între crengi, ca-ntr-un leagăn, iar,
    să visez, din nou, cum zbor până la soare,
    cu flori prinse în păr şi păpuşa primită-n dar.”

    dor de oamenii dragi trecuti in nefiinta, un dor precum o flacara nestinsa, ce palpaie mereu in sufletele noastre… cu riscul de-a ma repeta: ma regasesc in aceste emotii scrise… atat de frumos…

  11. altcersenin

    vai!!! ma simt… nici nustiu sa-ti spun cum! 🙂
    multumesc mult! esti foarte draguta, te imbratisez!

Lasă un răspuns

