Pe o gură de rai…


Lăsând la o parte drumul prost spre Rimetea, locul, ca atare, chiar poate fi numit „o gură de rai”. Rimetea (denumirea veche Trascău) este o localitate din judeţul Alba, aflată la poalele muntelui Trascăului, vârful Piatra Secuiului, la 24 km. de Aiud şi 43 km. de Alba-Iulia, spre Turda. Azi este comună, dar, prin secolul al XVIII-lea, a fost oraş. Populaţia era mixtă: secui, saşi şi români, preponderentă fiind, însă, populaţia maghiară. Ocupaţiile de bază au fost exploatarea minereului de fier (mineritul) şi prelucrarea fierului.

Prin 1870, ca urmare a unui incendiu, au fost construite casele albe cu ferestre verzi, specifice zonei. În sat, există un muzeu etnografic şi o moară cu apă, care nu mai este, evident, funcţională – doar punct de atracţie – o biserică catolică, ce era deschisă şi o biserică ortodoxă care, evident, era închisă. N-am să înţeleg niciodată de ce bisericile ortodoxe sunt deschise doar după un anumit program, fără să ai posibilitatea să intri într-o biserică atunci când simţi nevoia şi nu în funcţie de un orar, ca la supermaket.

În fine. Noi am campat la o superbă pensiune, foarte bine organizată, patronată de o doamnă singură, de etnie maghiară. Locaţia avea o pensiune, căsuţe, iar, în poieniţa din spatele căsuţei, locul pentru corturi. Noi am fost singurii români. Toţi ceilalţi erau maghiari, veniţi din Ungaria.

Din păcate, şi acolo a fost foarte cald, astfel încât nu am avut prea multă libertate de mişcare. Dar a fost teribil de odihnitor şi de frumos. Peisajul este, de-a dreptul, mirific.

Vă las să apreciaţi singuri:

Aşa arăta curtea pensiunii:

Cortul nostru este cel gri, din dreapta.

Munţii Trascăului şi satul:

19 comentarii

Din categoria călătorii, de suflet...

19 răspunsuri la „Pe o gură de rai…

  1. Marian

    Frumoase poze Adela. Ar fi fost bine daca avea’i si niste comentarii la fiecare poza!Poate odata si odata ajung si eu pe acele meleaguri! Romania are multe frumuseti naturale care din pacate sint neglijate si tratate cu indiferenta de cei care ar trebui sa le puna in valoare! Oricum un frumos si reusit album de vacanta! Cu drag – Marian

    • Marian, asta a fost şi intenţia, să comentez pozele. Numai că, încă nu am descoperit cauza, de fiecare dată, indiferent cum redactez şi alternez eu pozele cu textul, la publicare, este un haos total. Aşa am păţit de fiecare dată. De fapt, se vede şi la postarea anterioară. În concluzie, am renunţat, ca să nu înnebunesc de disperare. 🙂
      Ai dreptate, România chiar este o ţară frumoasă. Păcat că a încăput pe mâinile cui nu trebuie. Mulţumesc pentru vizitele tale şi pentru aprecieri. Te pup.

  2. O frumusete, intr-adevar. Un loc de trecut pe lista „vom merge intr-o zi”.
    Zi frumoasa!

  3. Diana Alzner

    Adela, îmi era atât de dor de toate astea! Îţi mulţumesc pentru postare!

  4. Foarte frumos , doar din poze pot spune asta , imi imaginez cum e live.Frumoasa locatie.Am retinut detalii.Poate ajungem si noi pe acolo .Pupici

    • E de dus, să ştii. Şi noi am ajuns la sfatul fratelui meu şi nu am regretat. Din păcate, nu am putut sta mai mult să vizităm împrejurimile. Sunt mult mai multe de văzut, decât am reuşit noi. Pup şi eu.

  5. Minunate fotografii, Adele, cum minunată trăire există dincolo de ele.
    Știi, am un fel de interes pentru ferestre.
    Peste tot, unde merg, privesc ferestrele și perdeluțele.
    Dincolo de ele, este o lume, cu taine, cu povești..

  6. Pingback: LA ŢARĂ «

  7. Ce să spui în faţa unor astfel de imagini. Ţară frumoasă, frumoasă, frumoasă… Mă bucur că v-a fost bine!

  8. dmd

    Foarte frumos.Felicitari si cat mai multe vacante iti doresc.Sa fii iubita mult.

  9. superb! superb! vreau si eu la munte! 🙂 parca simt aerul imbatator de curat! Ce bine ca reusiti sa va organizati si sa mergeti prin asemenea locuri frumoase!

  10. Frumoase locuri ati vizitat, sunt convinsa ca ati venit plini de energie dupa atata frumusete si aer curat! Ma bucur ca am vazut imagini de vis in aceste minunate poze! 😛

Lasă un răspuns

