Când doi se ceartă…


UPDATE: REMEMBER: La mulţi ani, domnule Octavian Paler, acolo, sus, în cer, de-a dreapta lui Dumnezeu! Poate găsiţi o modalitate de a trimite şi poporului acesta un pic de înţelepciune, un pic de trezire, un pic de mai bine. (Astăzi se împlinesc trei ani de când d-l Octavian Paler a plecat într-o altă dimensiune.)

––––––––––––––––––––––––––––––

Două vrăbii zgribulite,

rotofele, ciufulite,

se ceartă pe-un gândăcel,

nici micuţ, nici măricel.

„E al meu, l-am văzut prima!”

strigă, arţăgoasă, una.

„Aşa spui tu mereu,

de data asta, e al meu!

strigă cealaltă, la rîndul ei.

„Caută-ţi altul, e plin de gândăcei!”

„Dar lasă-mă şi dă-mi pace,

gândăcelul ăsta-mi place!”

Un vrăbioi, de la distanţă,

priveşte amuzat la harţă,

îşi face planul de îndat’

un ţopăit şi l-a-nhăţat!

Vrăbiuţele mirate,

privesc spre el, înciudate.

„Doi se ceartă şi-al treilea câştigă!”

spre ele, vrăbioiul strigă.

Şi, aşa, vrăbiuţele au învăţat

că, decât să se fi certat,

mai bine, prieteneşte, ar fi-mpărţit

şi, astfel, n-ar mai fi avut de pierdut.

29 comentarii

Din categoria poezii, poezii pentru copii

29 de răspunsuri la „Când doi se ceartă…

  1. Bietul gândăcel. 😦

  2. Pingback: Nopţile « Nu te compromite! Nu te ai decât pe tine.

  3. Pingback: Mathieu Bénézet (n. 1946) – Ornicul buzelor… « Orfiv

  4. adakiss

    Știam deja că un al treilea va câștiga. Uitasem, sincer, de poeziile astea drăguțe. Nu le înțelegeam eu prea bine sensul când eram mică, dar acum… Parcă, parcă înțeleg ceva.

  5. adakiss

    Aha… adică eu eram acolo mai să distrug tastatura 😆 și tu? Tu ce faci? Așa te știam eu, de fată bună? :-*
    Și, mai exact (acum aștept laude, dar, de) de ce m-ai pupat pe frunte? Că am fost așa serioasă?

    • Aşa cum am comentat şi la tine, eşti o fată deşteaptă. Şi nu glumesc. E pe bune. 🙂
      Nu pentru că ai fost serioasă (la o anumită vârstă, prea multă seriozitate, strică – poţi să mă crezi pe cuvânt, ştiu ce spun), ci pentru modul de gândire şi de percepere a lucrurilor.
      (Ei, te-am lăudat suficient şi bine?) 😛

  6. adakiss

    Da, da, e bine! M-ai lăudat tocmai bine!
    În general, încerc să las seriozitatea la o parte, penru că nu mă încadrez în grup. Dar aseară se adunaseră prea multe și simțeam nevoia să le scot… Azi mi-a trecut. Nu și răceala, dar asta este…

    • Nici nu trebuie să te încadrezi prea mult în grup. Cum ţi-am mai spus, fii tu însăţi şi nu lăsa nimic şi pe nimeni să-ţi altereze starea de „eu”. Eşti doar altfel, poate, dar „altfel” în cel mai bun sens al cuvântului.
      Şi ai grijă cu răceala.
      Îţi doresc sănătate!
      P.S. Pe noi ne ajută foarte mult, la răceală, homeopatele.

  7. adakiss

    Mulțumesc!

  8. Pingback: Cu elefantul « Nataşa

  9. Pingback: Elucubraţii – Iadul « Link-Ping

  10. Pingback: Animozităţi « Ioan Usca

  11. cine a slefuit acesta bijuterie? cine e autor?

  12. Pingback: 25 la sută « Gabriela Savitsky

  13. Pingback: Life would be miserable without them: 3. Nickelback « Ҩ Gabriela Elena

  14. Pingback: Un set de dorinţe « Ioan Usca

  15. Si mie imi plac mult scrierile domnului O. Paler.
    Incepusem si o carte a lui…

  16. Pingback: Tabăra IX « Adakiss's Blog

  17. Aby

    Ce „cavaler”. A lasat doua fete nemancate in favoarea propriului stomacel. Putea macar sa imparta la trei.
    Urat gestul sau…
    O zi buna

  18. Pingback: Richard Eberhart (1904-2005) – Mielului « Orfiv

  19. Pingback: Pe mess « Nataşa

  20. Morala contrafacuta: 😉
    – Aveti de grija, ca intotdeauna cand doi se bat, exista un vrabioi care pandeste clipa de neatentie! 😛

  21. Pingback: De 9 Mai « Ioan Usca

Lasă un răspuns

