Azi, m-am împăcat cu luna


Azi, m-am împăcat cu luna.
Deunăzi, într-o noapte, vrând să-mpletesc nişte cuvinte, ideile-mi zburdau aiurea prin minte, refuzând să se aşeze cuminţi, ceea ce mă enerva îngrozitor. La geam, luna râdea nepăsătoare. I-am strigat că-i prea plină de ea. Şi, chiar, prea cochetă.
– Eşti atât de superficială, uneori, îmi răspunde, privindu-mă de sus.
– Iar tu eşti o răsfăţată şi o ingrată. Te-au proslăvit şi te proslăvesc atâţia! Şi tu ce faci? Le furi somnul şi, câteodată, şi minţile. Până şi pe lupi îi faci să urle la tine. Şi mai eşti şi foarte schimbătoare. Ha, dar tot ai fost cucerită, îi strig eu, triumfătoare.
– Eşti naivă! îmi aruncă ea.
Apoi, râde uşor, îşi acoperă faţa cu un voal alburiu şi dispare.
Din nou, a avut ultimul cuvânt.
Şi ideile astea care refuză să se supună!
Următoarele două nopţi, n-a mai apărut. Am pândit-o cu răbdarea unui animal de pradă. În zadar.
A treia noapte, m-am strecurat afară şi am scrijelit pe un nor: „Mi-e dor de lumina ta!”.
Acum, îmi zâmbeşte, din nou, la geam. Eu o privesc îngăduitoare.
Dar, parcă, nici ea nu mai este chiar aşa de plină…

15 comentarii

Din categoria gânduri, proză, recurs la prea multă realitate

15 răspunsuri la „Azi, m-am împăcat cu luna

  1. Missouri Kitty

    Ah, Luna! 🙂 Îmi place să-mi lipesc profilul de obrazul ei, să fim împreună „pisică-lunatică”… E o vrăjitoare Luna…

  2. Pingback: LA CAPĂT DE LINIE, SPERANŢA… (7) «

  3. Diana Alzner

    Oricât am căutat, la categoria „proză” ai doar cele trei capitole pe care le-am citit deja… 🙂

    • 🙂 Da, mai mult cu poezia, sau cu proze scurte, genul celei de azi şi de ieri. Şi sunt patru capitole la Jurnal, să ştii. 🙂
      Mai scriu acum şi altceva, dar trebuie să strecor scrisul printre copil, casă, soţ, birou, etţetera, etţetera. 🙂
      Îţi mulţumesc pentru încurajare.

  4. adakiss

    Multe, multe de făcut. Dar le îmbini perfect; scriiturile sunt superbe. Și îmi dau de gândit. Dar n-am înțeles ceva (na, sunt și eu mică și prostuță 🙂 ) : cine a cucerit-o pe lună? Sau erau doar cuvinte aruncate în vânt?

    • Mulţumesc, draga mea! Nu, nu au fost vorbe în vânt. M-am gândit la controversatul „prim pas pe lună”. De aici şi răspunsul lunii. Asta, poate, pentru că îi place să rămână misterioasă. 🙂

  5. adakiss

    A, da, m-am prins mai greu. Dar nu poți spune că, doar pentru că ajungi să cunoști o părticică dintr-o persoană, sau dintr-un loc, l-au cucerit. E doar o iluzie. Uneori, nici noi înșine nu ajungem să ne „cucerim” în totalitate.

    • Repet, de aici şi răspunsul lunii: „Eşti naivă!” 🙂
      Pe de altă parte, nici nu poţi spune că evenimentul nu a fost privit ca o cucerire, având în vedere raportul de forţe. Ea – luna, acolo sus, atât de sus, noi – oamenii – aici jos, uneori, prea jos. Nu?

  6. adakiss

    Da, ai dreptate. A fost privit, asta dacă e pe bune. „Controversat” cum zici și tu. Chiar că uneori suntem prea jos, dar asta pentru că ne coborâm noi.
    Te-am lăsat, așa împăcată cu luna. Se presupune că am teme (na, școala asta). Să ai o zi bună!
    Andra

  7. Ultimul cuvânt, ultimul cuvânt. Mai sunt apoi câteva detalii.
    Mai este şi forţa scriitorului de a pune punct.

    Scrie oricum. În orice stare. Iar apoi alegi, rescrii.
    Cel puţin eu aşa încerc să fac.

    • N-ai să crezi, dar eu eram acum pe blogul tău. Tocmai terminasem de citit şi reflectam la ce ai scris. Mă pregăteam să „te comentez”. 🙂
      Consideri că ar trebui rescris? 🙂
      Da, chiar scriu în orice stare. Şi, în general, scriu firesc, în sensul că scriu ce gândesc.

      Cu prietenie,

  8. Eu scriu greu. Tocmai de aceea am început să rescriu.
    Iar acum ambiguitatea. Ce ar trebui rescris? Textul tău? Nu cred. E o împăcare acolo. Textul meu? L-aş mai putea rescrie de încă vreo zece ori. Dar, mai devreme sau mai târziu, tot trebuie să dau click pe butonul de ! 😦
    😀

Lasă un răspuns

