Cum m-au condamnat la iubire


E linişte la Curtea Marţială,
Cu toţii stau, nerăbdători, în sală,
Aşteaptă condamnaţii şi sentinţe,
Privesc în jur şi caută referinţe.

Nimeni nu ştie ce se va întâmpla,
Cine a greşit şi care-i va fi pedeapsa,
Se privesc, cu toţii, bănuitori,
Dar dau din cap atotcunoscători.

„- Să vă ridicaţi, vă rog – anunţă aprodul,
Va intra în sală judecătorul!”
Şi, apoi, cu degetu’ spre mine arată
„- Numele tău, să-l spui, deîndată!”

„- Femeie”, zic, ridicându-mă-n picioare,
Cu toţii-mi aruncă priviri iscoditoare
„Cine-i, ce-a făcut?”, se aude-n şoaptă.
„- Femeie, mă numesc şi mă declar vinovată.

Da, am strâns lacrimile tuturor,
Ale mamei, ale pruncilor – ale oamenilor -,
Le-am transformat în ape curgătoare
Şi le-am lăsat să curgă-n zare.

Da, am şoptit poezii în amurg, târziu,
Am alungat boli şi m-am rugat, eu ştiu,
Am desenat zâmbete pe nori,
De toate-s vinovată, dar îndurare voi!”

Judecătorul mă priveşte inert,
Ascultă, cântăreşte şi, apoi, dispune, încet:
„- De toate astea, da, eşti vinovată
La iubire, vei fi condamnată!”

12 comentarii

Din categoria poezii

12 răspunsuri la „Cum m-au condamnat la iubire

  1. foarte frumoasa. Impresionanta! Asta e. Suntem condamnate la iubire pentru ca am desenat zambete pe nori, am soptit poezii in amurg,ne-am rugat si am alungat boli.

  2. nu neaparat, dar sunt in consonanta cu felul meu de a fi. Multumesc pentru dedicatie. Te imbratisez cu drag.

  3. Geniala, draga mea! De mult n-am mai citit ceva asa frumos…
    Te sarut!

  4. Marian

    Ma bucur pentru tine Adela ca ai primit o sentinta atit de usoara! Dar ai uitat sa precizezi cit de lunga e sentinta?! Life? Pe de alta parte am presimtirea ca sentinta ta e…, molipsitoare! Contactul cu tine e…, periculos! Te pup- Marian

  5. Dreapta judecata,
    De coruptie ne-ntinata!

Lasă un răspuns

